Lunch-tips!

Korsitaket, (ja nu använder vi det uttrycket rätt ofta jag vet, men det är ett så himlans bra uttryck tycker jag) Evelina ska ge mat-tips. Eller ja lunchtips/middagstips/mellanmålstips, man kan liksom kalla det vad man vill. Mina matkunskaper är som sagt inte min starkaste sida men jag har faktiskt lärt mig något nytt nu. Spenatsoppa med ägg. Mättande, nyttigt och gott. Perfekt kombo med andra ord!

Allt man behöver göra är att fräsa löken i kastrullen med lite olja. Sen häller man i den frysta spenaten. Tillsätt lite mjölk (alt. matlagninsgrädde), salt& peppar samt vitlök. Rör om. Koka äggen. Ät. Hur svart kan det vara liksom?? 🙂 Fort går det oxå, kanske der bästa av allt! Bra inspiration inför lunchen, bara 3 timmar kvar, åhh, jag är redan hungrig!

One thought on “Lunch-tips!

  1. Så jäkla gött äre, visste dock inte att det var så lätt! Yupp, lätt en ny rätt att testa at home.

    Du, mig, komma, äta, hos, ikväll? 🙂

Kommentera

