Att våga är A och O

Det är väldigt sällan som jag väljer att skippa saker för att jag inte vågar. Så började jag tänka. För jag var väldigt rädd när jag var liten, och jag är fortfarande rädd för att dö och sånna lite större grejer, men när det kommer till upplevelser som berikar, då vågar jag faktiskt.

Det absolut tydligaste när det kommer till mig är mitt intresse för kläder. Jag klär mig inte hur som helst och värsta utmanande eller ”vågar” i den benämningen att jag är crazy-exprimentell (men det handlar nog mest om att jag inte är så förtjust i den stilen). Men om jag gillar något som är annorlunda eller utstsickande då vågar jag.

Jag tänker i princip aldrig ”vad ska andra tycka” eller ”hur kommer andra klä sig och välja att se ut”. Jag är inte alltid 100 säker, vem är det? Den tror jag ljuger, men vågar man så vinner man. Så är det bara. Tänj lite på gränserna och kör. I slutändan är det ändå bara en själv som är besviken för att man inte provade, och så vill vi ju inte leva eller hur 😉 Ett jävligt enkelt sätt att skippa besvikelsen redan nu är att våga 😉 Jag lovar! Och jag tror inte alltid det handlar om att ha öga för saker, oftare tror jag det handlar om det (nu utnötta) pytte-ytte-lilla ordet våga.

Skön inspiration och mina favoriter från NastyGal. Jag skulle lätt våga i dessa 🙂

Speciellt den regnbågsfärgade klänningen- geeee mig!

One thought on “Att våga är A och O

  1. Så sant, så sant! =) Tyvärr är jag en av de som ofta tänker för mycket på vad andra tänker, och då menar jag inte just när det gäller kläder, en egenskap/osäkerhet som ogillas mycket, mycket! Sov gott ❤

Kommentera

