ÅREN LÄKER SÅREN.

Gränsen mellan att ge upp för tidigt och att kämpa för hårt är så hårfin. Och det är självklart otroligt individuellt vart den gränsen går. Ingen kan tala om för någon annan när man passerat vad. Man kan så klart ge råd, och försöka vara objektiv, men i slutendan är det bara en själv som kan välja. Jag avundas de som kämpar och jag ser upp till de som lämnar. Det är ett jäkla virrevarv det där.

Jag är ingen som helst expert på kärlek eller hjärtesorg. Jag har kämpat och gett upp. Jag har haft stora kärlekar och upplevt otäck sorg. Men jag har inga svar, inga svar som kan hjälpa någon annan, för vi är så individuella och ingen situation ser ut som någon annan. Det finns allt om och men och kanske. För oss alla.

Det enda jag har lärt mig i mitt korta 26-åriga liv är att jag alltid måste välja mig själv först och främst. Och jag har gjort det, både en två gånger och det gör sviiiiinont. Men för mig har jag inte längre något val. Sen om jag väljer mig själv med någon annan, eller ensam är en annan sak. Jag väljer mig själv, mina behov, mitt leende och min lycka. Och det gör ont ett tag, men en sak är säker att åren läker såren. Idag kan jag tänka på saker jag upplevde för några år sen utan att det ens känns, då, när det hända, trodde jag seriöst att jag aldrig ens skulle kunna hantera det. Tiden läker sår, en sann klyscha.

Mitt största problem (om man nu kan kalla det problem) är att jag alltid vill så mycket. Egentligen i vad det än gäller, men kanske speciellt när det kommer till kärlek. Jag vet ju om det här men ändå gör jag samma sak om och om igen. Så tänker jag lite och så inser jag tillslut att det är ju jag, Evelina Maria Gunnarsson, det är ju sån jag är och jag kan ändra mig- men då vore jag inte mig själv. Om det nu finns någon för alla så borde det ju rimligtvis finnas någon som även kan hantera mig ♥ För i slutet av dagen är ”att vilja för mycket” inte så farligt och jag är ganska nöjd med vem jag är.

Jag vill bara tillägga! Det är inte alltid en vacker syn att välja sig själv. Jag har oxå legat i fosterställning och gråtit dagar i sträcker, hulkat, haft ångest osv. MEN så här i efterhand är jag glad att jag flera gånger gjort det som är bäst för mig själv. I längden vinner jag alltid. DET är värt alla tårar i världen. Pusspuss, nu måste jag rusa till jobbet!

 

One thought on “ÅREN LÄKER SÅREN.

  1. Du beskriver det bra hjärtat. Försöker skriva ngt vettigt men det låter mest klyschigt å jag suddar, haha. Du är viktigast i ditt liv. Med rätt person ska det fortfarande vara så, även om det går upp å ner å ner å upp. Klubben för inbördes finns allt iaf, det är ju tur 😉 ❤

Kommentera

