Vad innebär det att vara rädd egentligen? Är det för att man inte gör saker som man blir rädd eller är det för att man faktiskt gör dem? Är jag rädd eller är jag modig. Och i vad lägger man värdet? Det materiella? Det känslomässiga? Både och eller inget av dem? Våga säga ja men även våga säga nej. Ta tillvara på livet men stressa för guds.skull.inte. Då går man in i väggen. Eller?

Jag ska nog ta en ensam promenad längs Biarritz stränder en sista gång. Fundera på livet, fundera på de sommarprat jag under denna resa lyssnat på, men framför allt fundera på min egen, inre resa. Har jag tur kanske jag hamnar på La fayette och köper mig den där turkosa mockaväskan, eller den från Marc Jacobs. Vem vet. Jag kanske köper båda. Puss

Kommentera

