EVELINA ”ERNST” G:SON.

Heeeej Söndag ♥ 

Jag är tröööööttt! Söndags-trött. Bakis-trött. Känslomässigt-trött. Allt-trött. Men ändå glad. Inte ledsen eller deppig. Bara trött. Så för att ändå göra något av den här dagen så har jag gjort nytt fröknäcke. Det förra jag gjorde blev lite för tjockt och inte alls krispigt och sådär gott jag hade föreställt mig. Nu blev det bättre MEN jag brände det. Det här med matlagning och känsla för det, är något jag fortfarande försöker lära mig =) Nu kommer min vän Anna strax och vi ska mumsa bränt fröknäcke med mandelsmör. Livet!

Recept fröknäcke: 2 dl majsmjöl, 1 dl solrosfrön, 1 dl linfrön, 1 dl pumpakärnor, 1/2 dl sesamfrön, 2 dl kokande vatten, 1/2 dl rapsolja. Blanda allt. Lägg på bakplåtspapper. Lägg ett nytt bakplåtspapper över och kavla ut smeten enda ut i kanterna. Ta bort det översta lagret papper. Strö på flingsalt. In i ugnen. Jag körde 175 grader i ca 45 min och det blev BRÄNT. Så håll koll är mitt bästa tips! Sen är det bara att bryta bitar. Enjoy!

bild-173bild-170bild-172

3 tankar om “EVELINA ”ERNST” G:SON.

Lämna en kommentar