HÄLSOKOSTEN.

Igår gjorde jag och Joline ett litet besök hos Life vid centralen. Brukar sluta bra för fröken Evelina. Däremot gilla jag inte när de som jobbar där låtsat kunna och kör sitt säljsnack för att slippa svara rakt på mina frågor. Går fetbort. Till slut kom det en gullig tjej som kunde en himla massa, och jag gick nöjd där ifrån med två nya tillskott. D-vitamin som vi alla behöver fylla på med nu till vintern. D-vitman är faktiskt en utav de få vitaminer vi inte kan äta oss till tillräckligt. Och så järn. Som tjej borde man alltid äta järn av naturliga skäl. För immunförsvaret, mot trötthet och så vidare. Järn ska man helst ta med c-vitamin oxå för bästa upptagningsförmåga, så jag dricker det med citronvatten varje morgon 🙂 D-vitaminen smakar helt okej (speciellt om man jämför med blutsaft) och innehåller även gurkmeja och nypon som är megabra det med. Att investera i sin kropp är aldrig fel som en viss Emelie sa till mig en gång 😛 pusspuss

Nu är jag boostad och nöjd för en mörk och lång årstid.. 

IMG_3525

Kommentera

