DET ÄR SÅ LOGISKT ALLA FATTAR UTOM JAG?

Jag tror att min bästa och sämsta egenskap är att jag är så otroligt fylld med hopp och tro. Inte tron på gud, för det tror jag inte alls på. Utan på människan. Hoppet och tron på människan. På människors förmågor och viljor och genuina godhet. På grund av det eller snarare kanske tack vare det så blir mina känslor både berikade och berövade. Och jag vet inte hur jag skulle kunna vara annorlunda, det här är ju jag. Jag är ju sånhär. Man ger och man tar, egenskaper ger och tar, människor ger och tar, känslor ger och tar. Det är ju så logiskt men samtidigt så otroligt ologiskt. Man vet en sak, gör en annan, gråter, skrattar, känner eufori, känner sorg, ensamhet, lycka, sorg. Hur mycket man än snöar in och virrvlar runt i vem man är och vad man gör och vilka konsekvenser det ger SÅ kan vi bara konstatera en enda sak: känslor är inte logiska. Det är bara att köra och hoppas på det bästa. Livet är för kort för att alltid tveka, och så länge hoppet finns kvar så finns det ju i alla fall HOPP (och det i sig är en fet jäkla tröst).

Puss E

2 thoughts on “DET ÄR SÅ LOGISKT ALLA FATTAR UTOM JAG?

  1. Shit vad detta inlägg var rätt på spiken för mig ikväll.
    Har tänkt på mina känslor och blivit rädd och tvekat i tanken och undrat och tänkt igen och ännu mer… Men du har ju så rätt Evelina! Jag ska inte tveka, jag ska njuta av att det är bra nu och leva på hoppet att det kommer fortsätta vara såhär bra.
    Hoppas hoppas (för han är det bästa jag vet) 🙂

Kommentera

