TRUE THAT.

Heeeej hjärtan  

Hur mår ni en onsdag som denna? En utav de höstigare onsdagarna på länge. Faktum är att jag inte mår så bra. Min kropp är helt slut. Mitt huvud är helt slut. Började jobba vid 13 igår och redan innan klockan slog 14 förstod jag att min riktigt osköna huvudvärk inte skulle försvinna hur gärna jag än ville. Så jag tog mitt unga förnuft till fånga och åkte hem. Har sovit nästa hela dagen idag och ska göra det i morgon med. Ni förstår jag är ofta så full av overkligt mycket energi och är pigg och alert och glad att när jag mår såhär, huvudvärk, orkeslös och snurrig så förstår jag att något inte är som det ska. Jag vet inte om det är senaste tidens stress och press som tar ut sin rätt, mycket möjligt. Men för att prestera på topp måste jag också få vara sjuk, jag har liksom inte så mycket kvar för att orka pressa mig själv mera, jag använde nog alla lagrade resurser för några veckor sedan i samband med flytten. Jag älskar mitt jobb, jag älskar att jobba på H&M, jag är duktig på det jag gör, hjälpa andra, vara snabb, kläder, prestera, sprida positiv energi osv. Just nu tänker jag vara sjukt duktig på att ta hand om mig själv också. Generellt tycker jag att vi är för dåliga på att lyssna på kroppens signaler. Istället går vi runt och är halvsjuka, smittar andra, har spänningshuvudvärk, mår illa, ont i diverse kroppsdelar, känner oss otillräckliga med mera. Ibland blir jag bara så sjukt irriterad på det istället. Varför gör vi så mot oss själva? Tror vi att vi är så jäkla bra och oumbärliga att våra arbetsplatser inte överlever utan oss i några dagar. Jobbet är inte det viktigaste. DU är det viktigaste, JAG är det viktigaste. Att MÅ BRA är det viktigaste. Sen om man gör det på och tillsammans med sin arbetsplats så är det ju fantastiskt. Jag gör det, i princip alltid, jag trivs sjukt bra på min arbetsplats. Och vet ni, nu tänker jag vara klok nog och trivas sjukt bra i soffan med en stor kopp té så jag sen kan komma tillbaka till H&M och prestera bättre än någonsin  Massa kärlek till er, och framför allt ta hand om er själva. Såväl när det kommer till kost, motion, kärlek och yrkeslivet. Livet är kort- vi måste ta hand om det!

Bilden under är från nyårsafton i Thailand 2011/2012. Sjukt taggad Evelina aka Angry birds 😀
404433_10150453530926440_1869167381_n

Kommentera

