ANDRA NATTEN I SOLNA.

Goookväll babes 

Det känns ju nästan lite töntigt att ens skriva det men att vara rädd för mörker är liksom något jag levt med i hela mitt liv. Det är ”naturligt” för mig att vara rädd och egentligen skäms jag inte för det. Jag tycker alltid man ska ta det försiktiga före det farliga. Hur som helst så är min nya lägenhet i Stockholm på markplan, kanske inte det mest ultimata för en rädd tjej. Jag har väl aldrig velat bo på markplan men med tanke på hur bostadssituationen är i den här staden, kände jag att det bara var att tacka och ta emot när erbjudandet på en egen lägenhet fanns. Dessutom bor jag i ett område, Solna, som jag sedan tidigare är helt obekant med. Markplan, ny stadsdel och höst. Superb kombo eller?! Jag har bott här i drygt en vecka nu och natten till idag var min andra natt helt ensam. Och det gick så himla bra 😀 Så skönt. Jag var inte rädd i går kväll, jag kunde utan problem somna och de gånger jag vaknade i natt och behövde gå upp och besöka toan så gick det hur bra som helst. Sviiiinskönt!

Och när jag dessutom i morse möttes av ett gäng dagisbarn som lekte i lekparken utanför mig så tänker jag: ”Ameeeeeen HUR farligt kan det här området egentligen vara???” Hahaha  Har en extremt gullig tant ovanför mig oxå som bott där i 40 år och älskar det här området och det var bara att knacka på hos henne om jag undrade något, så otroligt söt. Jag ska nog komma att gilla det här, och det är nog bra att få jobba lite på rädslan för mörker. Jag kan, jag vill, jag ska! Pusspåer gosisar! 

Där står de så rart på kö.. supersmå söta!

IMG_3582

Igår på min lediga dag var jag och köpte en såndär coooool balkongkruka från Bauhaus samt några höstblommor så jag tycker om min läskiga balkong på läskiga markplan lite mer. Hade helst velat ha en rosa kruka med rosa blommor men det får bli till sommaren ♥

IMG_3583

Kommentera

