HEMMA HOS OSS…

… väljer vi ekologiskt så mycket vi kan i den utsträckning jag känner att vi har råd och beroende på det utbud som finns! Konsum har verkligen blivit bra på det ekologiska utbudet och Veckans ekologiska vara de kör med är ju alldeles förträffligt bra! Att köpa ekologiska, krav, fairtrade, närodlat och liknande känns ju lite på tapeten just nu och jag har kanske aldrig gillat en trend mer än denna. Medvetenheten för vad vi stoppar i oss verkar öka drastiskt och under den kategorin går även jag själv. I vissa fall är det några spänn dyrare men jag tycker verkligen det är värt det. Känns som om det just nu haglar rapporter om hur illa både människan och miljön far av alla de ”tekniker” människan utvecklat för att pressa priser och massproducera senaste 50 åren och det är på tiden att vi börjar tänka efter! Herregud jag blir helt upprörd bara jag tänker på det 😀 Om man skiter i miljön eller kommande generationer kan man iaf ta sig en funderare på vad man stoppar i sin egen kropp.. Hur som helst. För oss som kanske inte har riktigt råd att köpa allt ekologiskt så tycker jag att man kan göra några val.. Hos oss är det ett gäng produkter jag inte tänker kompromissa med…

1. Ägg! Även om det står ”frigående höns inomhus” är det inte okej.. Googlade lite och läs får du se… Här känns eko självklart.

IMG_3623

2. Disksmedel! Tänk allt som spolas ner, uuhhh. Högst onaturligt.

IMG_3672

3. Mjölk! Kostar bara någon krona mer så det borde verkligen vara den mjölken som säljs mest. Hur det inte kan vara det är ett stort frågetecken.

IMG_3673

Kommentera

