LK 2004.

God morgon Lucia och fredag den 13:e 2013 ♥ ♥ 

Ja, LK2004, så hete min gymnasieklass på Marina Läroverket där det snart är 7 år sen jag studenten ifrån. Sjukt grym skola och jag skulle verkligen rekommendera alla att gå där. Jag och resten av gänget på bilden under läste ett specialutformat program med inriktning mot ledarskap & kommunikation. Idag tror jag grunden är beteendevetenskap, då var det samhälle. Jag tror inte man kan förstå vilken typ av utbildning vi genomgick som 16-18:åringar om man inte gick där själv. Många av oss sökte för att man ville segla, andra för att läsa ledarskap. Vad som sen väntade kunde nog ingen ana. Djupdyk i personligheter-allra mest sin egen, förmågan att uttrycka känslor och feedback, avsågningar, förstärkningar, handling och konsekvens, jag-ledraksapet i alla sammanhang, orsak och verkan, förståelse för sig själv sina egna beteenden och konsekvenserna av dem. Tuffa saker att fundera på, analysera själv och analyseras av andra. Det vara inte bara jag som fick gå och prata med psykologer samtidigt. Kan låta hemskt men idag är jag väldigt glad för det.

När vi igår satt och tog några öl och snackade skit så kom vi nog alla på ett eller annat sätt fram till att vi är tacksam att vi gick där och fick den starten i vårt vuxna liv. Det var oerhört tufft och jobbig emellanåt, vi hade alla vår duster med såväl varandra som med våra lärare men vilka förutsättningar vi fick. Det är skillnad på skola och skola och Marina Läroverket rockar verkligen. Våran första Alumni-AW som vi höll igår på Imperiet i Stockholm var för mig en succé och det vara kära återseenden. Vi som pluggade, grät, skrattade, seglade, älskade, hatade och utvecklades tillsammans under 3 år har mycket att prata om. Alumni 4 the win- konceptet är givande lysande! 

IMG_3739

 

 

Kommentera

