BANGKOK SHOPPING.

Vissa saker här i Bangkok är verkligen ett skämt. Krimskrams i mängder och typiska thai-prylar som är festliga första gången man ser dem, men som man efter hundraåttionondemiljonersgånger knappt längre orkar se. Ibland undrar man hur alla dessa mängder av små marknadsstånd och affärer med exakt samma skit (rent ut sagt) kan gå runt, att människorna bakom överlever på det. Ett under.

Hur som helst. Mitt ibland allt detta så kan man hitta så otroligt fina saker. Siam Center och Siam Discovery är min favoritköpcentrum och där finns det en fantastisk blandning av internationella märken, cool thai-design, balla inredningsbutiker, spaceig mat och konstnärliga uttrycka. På vissa hålla flödar kreativiteten som ingen annan stans. Och det är billigt, mycket billigare än i Sverige. Som de här nyckelringen jag köpte idag. Exakt samma finns på Designtorget i Sverige för runt 300-lappen och här betalade jag mindre än hälften. Nu är jag tveksam på om min kille kommer vilja gå runt med en liten fågel på sin knippa men annars använder vi den pippin bara till något annat 🙂 Nyckelskåp- släng dig i väggen, du har precis blivit utkonkurrerad av en fågelholk.

IMG_4029

En tanke på “BANGKOK SHOPPING.

Lämna en kommentar