@ GALLERIA 10, BANGKOK

Godmorgon!

Eller ja, godmorgon och godmorgon är det ju knappast för er där hemma i Sverige. Hos er är klockan 02.46 och mitt i natten men här är det morgon. Klockan börjar närma sig 9.00 och jag har vart vaken sen strax efter 6.00 då jag hetsade upp min lillebror som skulle hinna packa det sista, äta frukost och ha tid för morgonbestyr innan flyget gick. Tre timmar senare och med magen full av frukost ligger jag nu ensam på mitt hotellrum, med datorn i knät och någon dålig film på tv:n som lyckligtvis inte är dubbad. Jag har nu ett dygn kvar tillsammans med pappa och hans sjuka fru Helena. Familjen magsjuka har snart hälsat på oss alla under denna resa, bara pappa kvar nu stackarn. Medan Helena ligger kvar på hotellrummet går nog jag och pappa på lite shoppingutflykter sen och efter det blir det nog bara en slappardag på hotellet uppe vid poolen. Jag är glad att jag har mitt eget rum och hoppas innerligt inte bli sjuk igen inför min hemresa. Vore förfärligt.

Fjärrkontrollen på detta hotell sitter på en ”skinn-bricka” med kanalinfo på baksidan, smart.

fjärris En miljon lysknappar överallt! Jag som har svårt för stark belysning gillar att det finns tre olika varianter att ha tänt i badrummet 🙂IMG_4033Mitt rum ligger på 7:e våningen, inte speciellt högt för att vara Thailand. Utsikten är sådär, men det är glas från golv till tak i rummet och det är nice. Att byggnaderna ska matcha varandra är det sådär med i det här landet. Ingen byggnadsnämnd verkar bry sig om sånt här inte 😀 Alla har olika former, höjder och färger.
IMG_4032Bra utbud på frukosten. Och att betala strax över 500:- för 2 pers/natt med denna frukost är megalyxigt tycker jag! Älskar att de alltid finns så mycket färsk frukt att välja emellan. 
IMG_4025

Kommentera

