VUXEN?

Hela dagen igår hade jag en sånt shoppingsug som kan kallas shoppingsugsuperduperdeluxe! Skulle kunna vara någon form av abstinensenavvänjning nu när jag gått från att faktiskt jobba med kläder varje dag till att bara se dem på nätet. Och nog för att jag gillar att shoppa online, men personligen ger det mig inte samma tillfredsställelse som att strosa i affärer, känna, klämma, prova osv.. Lite ironiskt med tanke på de val jag nyss gjort gällande arbete 😁 MEN faktum är att det är en av alla de saker som sporrar, driver och gör att jag tycker online är så kul! Det är inte samma sak som att gå på stan, det kommer aldrig vara det på pricken, men det finns en massa andra fördelar och coola funktionen man kan jobba med och skapa för att komma så nära som möjligt samtidigt som man skapar en helt annan känsla. Supercoolt!

Men för att komma till sak. Igår när jag kände sådär starkt för att köpa en ny blus eller något inne på H&M i Liljeholmen så tog mitt förnuft över. Mitt vuxna förnuft. 5 dagar kvar till lön, det är garanterat inte bara mitt konto som börjar sina, och istället för en ny tröja blev det mat. Jag köpte MAT!! Jag är banne mig förvånad över mig själv. Alltså vi har mat, jag skulle aldrig tillåta att vi gick hungriga eller så, men mat gick före kläder. Igen. En gång till. Heliga Maria kors.i.taket. Jag kan nog nu veeeekligen klassificera mig som vuxen.

Men hade jag shoppat kläder, hade jag helt klarat spana in dessa två plagg som jag är rätt så sugen på! (Supersugen alltså) 💋-toppen och A-kjolen 👌👌

20140121-074254.jpg

20140121-074300.jpg

Kommentera

