EN DEL AV DET INNERSTA.

Ni vet hur det känns när man ibland tror att vissa sångtexter liksom är skrivna till en själv? Man känner igen sig så väl och emellanåt klämmer man i själv och sjunger med för fulla muggar och på något skevt sätt finner tröst i de ord en random människa någonstans långt borta i världen av skrivit, möjligtvis utan något som helst djup eller vidare betydelse, just av den anledningen: att man ska känna igen sig, tycka om och lyssna på igen. Lång side story men ni förstår vad jag menar. Hur som helst. Det händer mig ganska ofta i livet och allt som ofta handlar det om olycklig kärlek. Nu har jag ju förmånen att leva i en lycklig relation men jag blir titt som tätt påmind om att just denna relation inte alltid varit så himla skimrande rosenröd. Just på grund av låttexter som påminner mig om förgångna tider. Det gör mig inte illa tillmods på något sätt utan snarare extremt tacksam och ”nypa-i-armen” känsla varje gång. Jag är tacksam men oxå otroligt glad över att jag vart stark, provat, hoppats, gett, tagit, vågat men allra mest att jag aldrig riktigt gett upp för den innersta kärnan: kärlek. En låt som däremot beskriver känslor som förut var väldigt centrala i mitt liv och som jag idag sjunger med till med alla styrka jag har för att jag bland annat gillar melodin är Pinks ‘True love’. Igenkänningsfaktor HÖG!

At the same time, I wanna hug you
I wanna wrap my hands around your neck. You’re an asshole but I love you
and you make me so mad I ask myself
why I’m still here, or where could I go.
You’re the only love I’ve ever known
but I hate you, I really hate you,
so much, I think it must be

True love, true love
It must be true love

Kommentera

