NY FOUNDATION.

Köpte en svindyr foundation igår så nu hoppas jag den är svinbra oxå! 470 pix men med en Åhléns-kupong på 20% blev det 380:-. Ändå dyrt tycker jag som aldrig har prioriterat smink. Ljusaste färgen som fanns blev det och givetvis vill jag nu oxå ha deras primer och concealer. Tjejen som jobbade där sa att folk oftare vill ha en lite mörkare nyans för att se brunare ut medan jag absolut ville ha en så ljus som möjligt. Jag ser hellre lite vit ut på sommaren eller hoppar foundation helt än ha en för mörk med kanter årets resterande typ 9 månader, men that’s me, alla är vi olika 😁 Och eftersom jag besitter sån fruktansvärd okunskap gällande kosmetik ställer jag tusen frågor och köper allt de säger, så länge jag upplever dem trovärdiga dvs. Jag gillar Lancôme och deras utbud alltså, mer än vad jag trott. Nu får vi se hur den står sig mot Sveriges vårväder som idag i Stockholm bjuder på snöblandat regn och blåst, Jippie. Hörs!

20140326-063146.jpg

Kommentera

