ÄLSKADE STOCKHOLM!

Jag älskar verkligen den här staden. Att ta sig hem från centrala Stockholm en fredag runt 17 och samtidigt gör ett stopp på Hemköp och ett stopp på systemet innan man hoppar på tuben på T-centralen ställer det faktum på sin spets. Det är mycket folk i rörelse, med stark betoning på mycket. Det är trångt med en hög ljudnivå. Mångfalden kors och tvärs är mäkta påtaglig, folk chillar, har bråttom, är otrevliga, ödmjuka och så fortsätter det. Tunnelbanorna byter av varandra med ca 0 minuters mellanrum medan jag står och väntar på att just mitt tåg ska komma. Det är varma vindar, det är puls, det är vårkänslor, det är Stockholm när det är som bäst. Älskade storstad, ingen är som du. Nu ska jag hem till min kille, öppna paketet färska räkor jag nyss köpte och knäcka en fredagsöl. Har jag tur hinner jag sätta mig en snabbis på balkongen och njuta av sista strålar sol, men gör jag inte det är det inte hela världen. Våren är på G, solen är på G och idag älskar jag livet lite extra oavsett. Carpe fucking diem har sällan passar bättre!

20140328-180055.jpg

Kommentera

