LYCKLIG?!

Jag är väldigt lycklig. För det mesta. Även om jag vet att jag besitter en stor dos positivitet och närhet till skratt och glädje så finns det såklart stunder då jag tycke saker är och känns rätt osköna. Hur andra är och beter sig påverkar mig ibland inte alls, och ibland alldeles förskräckligt mycket. Och jag trivs inte med att känna sånt, jag gillar inte mina reaktioner och aggression. Oavsett om folk gör fel eller inte på pappret tycker jag det är onödigt energiförbruk som jag tusen gånger hellre skulle vilja stöta bort eller använda till min fördel. Det händer en del när man börjar bli äldre, ja det låter ju klyshigt men faktum är att mycket har förändrats i mig senaste åren och åldern- jag fyller ju snart 27- antar jag spelar roll, och jag vägrar blir gamal, grå eller inskränkt. Inte för att jag tror jag kommer bli det men en sak är klar och det är att jag tror att ju mer man lär sig om saker ju bättre mår man. Och jag vill lära mig mer om just lycka. Bara lyckan i att förstå lycka är ju awesome, så jag ser fram emot att läsa den här boken och förhoppningsvis bli lite upplyst. Och lyckligare. Så jag blir ännu grymmare på att vara positivt och arbeta aktivit för att negativa, destruktiva tankar inte ska få sno uppmärksamhet från mitt lyckliga liv! Att läsa om lycka som människor vetenskapligt forskat i känns väldigt spännande och ett bra steg på vägen. Kul!

20140331-065405.jpg

Kommentera

