DU INKRÄKTAR PÅ MINA BARNS FRAMTID. JAG HOPPAS DU SKÄMS.

Jag känner en sådan sorg över vad som händer i Sverige just nu. Och det är alltid läge att prata om främlingsfientlighet. För det är exakt vad det är. Folk är trötta på att se en stackars dam sitta och tigga dag ut och dag in utanför närmaste närbutik, och röstar på det det parti man tror kommer göra skillnad. Så man slipper se det. När man egentligen röstar för en otrygg, otäck och högst olustig framtid. En framtid som mina barn kommer leva i. Mina barnbarn. En framtid där man behöver vara rädd för vem man är, vart man reser och så självklara saker som vem man blir kär i. Googla på Gyllene gryning eller varför inte Frankrikes favoriter National Front. Det var kanske inte så smart att rösta på SD 2014 för att man var less på tiggeriet? Inte så smart alls va. För det man gör är att bidra till mina framtida ungars rädsla. TACK SOM FAAN FÖR DET.

Jag älskar Sverige, trots mina unga 26 år har jag rest en hel del och alltid kommit fram till samma sak. Sverige är bäst. Och att ett så fint land faller in i ledet av det här? Det är ofattbart. Vi är inte ekonomisk kris. 50% av vår befolkning är inte flyktingar från grannländer som är i krig. Vi har det bra här. Och ändå, ÄNDÅ, lyckas 10 % av de dryga 45%(?) som röstade lägga sin röst på ett parti som med all sannolikhet kommer dra oss in fördärvet och göra våra fina självklarheter som frihet och mångfaldhet begränsad. Som sagt, googla deras polare i eu-parlamentet om du inte tror mig.

Och det värsta av allt. Det här eländet kommer antagligen aldrig drabba mig. Jag är ju blond. Har blåa ögon. Urnordisk med lite finskt påbrå och lever i en så kallad hetronormativ relation. Jag kan göra exakt ur många aborter jag vill. Jag kör bil, röstar, tjänar pengar, reser och lyxar ofta till det med självförverkligande prylar. Det är ingen som kommer och inkräktar på min fria vilja, inte som människa och inte som kvinna. Vet ni, jag sörjer det. Just för att andra som har det som jag tycker de äger rätten att ha det bättre än andra.

Du som röstade på Sverigedemokraterna, DU inkräktar på mina framtida barns frihet. Jag hoppas du skäms.  

 

One thought on “DU INKRÄKTAR PÅ MINA BARNS FRAMTID. JAG HOPPAS DU SKÄMS.

Kommentera

