ATT SKRIVA ÖNSKELISTOR.

Det är lite roligt, lite töntigt, lite charmigt, lite onödigt, lite festligt, lite konstigt men framför allt väldigt väldigt nyttigt! 

Jag älskar att skriva önskelistor och de senaste åren, sen jag blivit vuxen, så har jag börjat göra det mer seriöst. Dels för att mamma och moster och mormor med flera direkt vet vad jag önskar mig, men mest för att jag själv ska bena ner vad jag egentligen vill ha kontra behöver. Har man läst min blogg ett tag vet man att jag har en förkärlek till att shoppa och det här är nyttigt för mig. Jag tänker igenom önskelistan ett tag och sen blir det en måttstock för mig istället för att impuls-handla onödigt. För mig är födelsedagar ett tillfälle att ge bort och få presenter man vill ha men inte skulle köpa till sig själv. En given perfekt kombo och det jag brukar sträva emot när jag köper till andra. Första bilden här visar vad jag önskar mig till min nästa födelsedag när jag fyller 27 år om några veckor: 
önskelista27år

 

Det här är nog vad jag önskade mig nu i julas (2013) tror jag… Julönskelist13

 

Det här är en mycket gammalönskelista som fanns kvar på min dator.. Idag är det inte mycket av detta som jag skulle önska mig eller vill ha. Smaken ändras fort när man heter Evelina.
önskelista

 

Och det här är önskelista för födelsedagen förra året. Tror jag. Eller julen 2012. Hur som helst har jag idag en vit (mycket viktigt) moccamaster och en superfin rosa (!!!) rullväska. Smashbox-solpuder fick jag av Alex och tvålen senare av moster. Jag köpte även en rosa kniv, ljuset från H&M och tavellister sen. 
önskelistajul

Kommentera

