5 november 2014

Dagen än så länge:

Vaknade av väckarklockan 8.30.
Kollade Instagram i ca 25 min i sängen.
Gick upp, satte på kaffe och hällde upp juice.

Får direkt ont i magen och spenderar som vanligt ca 25 min på toan, denna gång med att läsa bloggar på mobilen. Har uppdaterat min blogg-lista på mobilen sen jag fått ny lur. Vilken befrielse att rensa bort!

Känner att det är dags att ta läkarens ord på allvar och sätter på mig träningskläder, tar med en påse med skänk-kläder som jag dumpar i en skänka-kontenier och med Ben Howard i lurarna går jag ut i ett 5-gradigt kallt Stockholm.

Alltså det bor människor under skanstullsbron. Första gången jag såg det. Såg ut som flyktingläger man ser på tv:n. Det måste vara så kallt nu. Det om något ger en perspektiv.

7 Km i relativt lugn takt längst med Mälaren, genom Årsta och förbi Konsum innan jag gick hem igen. Skönt.

Väl hemma koka ägg, på med snabbkaffe och så en smoothie gjord på mandelmjölk, blåbär, banan, chiafrön och gojibär. Nyttigt. Jag gillar den rutinen.

In i duschen. Värmer skönt mot min kalla kropp. Nu är det banne mig höst, ruggigt enda in i benmärgen. Äta, meditera lite och nu bara häng i soffan framför biggest loser på femman.

Ångesten har funnits där hela tiden. I min fysiska kropp. Hos mig, Evelina. Världens gladaste Evelina. Får se vad psykologen säger om det, ska dit senare idag.

Längtar tills Magnus kommer hem. Jag mår som bäst när han är nära. Min älskling.
FullSizeRender

 

 

4 thoughts on “5 november 2014

  1. Nu var det ett bra tag sen jag var inne och läste din blogg, men blev så glad över att se att du börjat skriva igen. Förstår dock genom inläggen att du nu går igenom en tuff period, vilket i säg är tufft att gå ut med (eller hur jag ska nu ska formulera det) Jag har läst din blogg sedan du jobbade på sbt och tycker att du verkar vara en så härlig tjej med sunda värderingar och grymma heminredningstips 😉
    Hade varit väldigt intressant att läsa om hur och varför du hamnade där du är idag, detta är ett så viktigt ämne och alltför många hamnar i denna situation. Men respekterar såklart om du inte kommer gå in närmare på det =)

    • Hej Maria! Tack snälla för fina komplimanger 🙂 Det värmer!
      Absolut, jag ska försöka beskriva lite så gott det går i den takt jag orkar med. Ha en fantastisk dag!
      Stor kram Evelina

Kommentera

