SÖTT UTAN VITT SOCKER.

Förrförra sommaren fick jag ett ryck och körde en period med raw food-kost. Eller ja, raw och raw, jag stekte och värmde min mat som vanligt men uteslöt allt vitt socker, animaliskt protein, kolhydrater, mjöl och mjölkprodukter(för att vara extra tydlig). Med andra ord fanns det massor kvar att äta (tro det eller ej) MEN det var ganska dyrt och det krävde mycket matlagninstid. Även om jag inte kört hårt raw sen dess så har jag blivit mer intresserad av renare och nyttigare mat, trots att jag älskar allt onyttigt som jag varar friskt med.

Dricker ju mina smoothisar titt som tätt, gör fröknäcke rätt ofta, chiapudding och har ett par kokböcker i ämnet. Det sporrar mig massor. Och jag tycker det är megakul att baka sånt. Just nu är jag väldigt sugen på att införskaffa boken under… Tjejen som skrivit den är med i nyhetsmorgon ibland och man kan hitta en del av hennes recept även här.

Ska nog ta och baka en raw cheescake snart, låter gotte!
Skärmavbild 2014-11-18 kl. 20.59.00

 

 

Lämna en kommentar