HOT MOJO.

Hej Torsdag.
Idag är en mycket bättre dag än igår. När de flesta frågar hur jag mår så svara jag ”upp och ner” och det är verkligen så. Med tanke på att första veckan bara vara ner så är det här ju enorma framsteg. Men nu ska jag berätta något sjukt kul. När jag läst lite om mental återhämtning så finns det en sak gemensam sak som nämns överallt och det är: fysisk träning. Vilket känns helt logisk och något som jag absolut kan göra något åt. Har vart förskräckligt dålig på att träna sen jag flyttade ihop med Magnus (för ett år sen) vilket bland annat har resulterat i +10 kilo.

Min läkare har dessutom ordinerat minst 1 h utomhus varje dag vilket jag nu gjort till 1 h rask promenad/dag och dessutom har jag bokat en in hel del pass på SATS som jag.ska.gå.på och inte boka av som jag brukar. Jag har en rätt bra grundfysik, kordinationsförmåga och är ganska stark fast jag inte underhåller musklerna. Jag märker det väl när jag gå på pass.

Och idag var jag på SATS varma yoga, Hot Mojo, som jag skulle tro är en motsvarighet till typ Bikram yoga. OCH HERREGUD VAD JOBBIGT DET VAR. 38 grader varmt i ett litet rum med en massa andra människor. Instruktören nämnde direkt att om man är nybörjare så kan det var tufft och man mår lätt illa och blir yr. Jo men tjena, 10:e andetaget i det där rummet och jag trodde jag skulle svimma. Men jag bet ihop, tog i och vilade när jag behövde vila. 55 minuter gick asfort, jag svettades som en gris, vilade som aldrig förr efter passet och kände mig extremt nöjd med min insats. Vilken grej- wow! Kommer definitivt gå på det igen och då ta med en större handduk och en liten att torka all svett med. Unnade mig koksvatten efter och satt en stund i bilen tills alla rutor var helt igenimmade. Och där tog jag de här korten. Rekommenderar alla att prova Yoga i 38 grader, världens upplevelse!

FullSizeRender-3 kopia FullSizeRender-2 kopia FullSizeRender kopia

 

 

Kommentera

