TIPS!

Till frukost: Bovetegröt med frukt och bär.
Till lunch: Quinoa med grönsaker och ost.

Bovete innehåller mineraler och alla åtta essentiella aminosyror, samt att det till skillnad från till exempel vete är lättsmält, det är helt fritt från gluten, ger en bra mättnadskänsla och innehåller också mycket organiskt bundet kalcium, järn, kalium, magnesium, kisel och fluor. Superbra att byta ut havregrynen mot detta om man vill utesluta gluten i sin kost.

Quinoa innehåller mycket och fullvärdigt protein, bra fetter med bland annat en hel del omega 3, massor av mineraler och vitaminer som Zink, B-vitamin, kalcium, järn, kalium, E-vitamin och fosfor. Det här tycker jag är det absolut bästa alternativet till pasta och ris, supergott att koka med lite buljong. Jag älskar det!

FullSizeRender-2 kopia

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s