ANDRA ADVENT ’14

Status:
Första arbetsveckan på 50% är gjord och det gick helt okej. Jag får vara noga med att gå hem efter halva dagen och att inte gå upp för mycket i tempo bara för att det är kul för stunden. Det är inte lätt när man är som jag.

Känsla:
Det har vart kul och mysigt att jobba igen. Mina kollegor och chef är bäst alltså. Jag känner att mitt förhållningssätt är annorlunda och jag har tänkt mycket på andning och återhämtning även under arbetstid. Det är otroligt fint vad många som är glada att jag är tillbaka.

Hjärna:
Jag måste ta det lugnt. Och en successiv väg tillbaka är ett måste. Jag både förstår och känner det i kroppen. Måste vara noga med vart jag lärt mig om mig själv den senaste tiden. Jag är rädd för att trilla tillbaka till ångest och oro vilket har skett ett par gånger. Men ett par gånger på en vecka är ingenting jämfört med varje dag som förut.

Hjärta:
Mitt hjärta har så ofta dåligt samvete. Det är inte bra och det jobbar jag på. Man kan inte leva med konstant dåligt samvete i så många avseenden. Att bry sig så bisarrt mycket, det är inte sunt. Det ska jag försöka ändra på. Många skulle nog säga att mitt stora hjärta gör mig till den jag är, men det tar oxå sönder mig, jag måste hitta en balans.

Här är några bilder från nu på morgonen hemma hos oss. Mysigt att tända andra ljuset. Och kolla det röda ensamma bladet på den vita tulpisarna, coolt!
FullSizeRender kopia FullSizeRender-2 kopia FullSizeRender-3

Kommentera

