TACKSAMHET.

Hej. Jag har bestämt mig för att börja skriva inlägg om tacksamhet då och då. Det känns viktigt att emellanåt stanna upp och reflektera över specifika saker, personer och händelser som gör mig extra tacksam  Livet rusar förbi och jag gillar inte alltid det.

Jag tänkte tillägna det här inlägget min fantastisk rara, fina och helt ljuvliga lilla guddotter/fadderbarn Nova. Nova är en av mina bästa vänners dotter och den första lilla bebis som är så nära och som finns så nära geografiskt. Hennes mamma ha inga syskon så jag och Joline har liksom blivit Novas extra-mostrar, bara det är ju så mysigt så jag dör. Nova kom in i mitt liv alldeles lagom när allt snurrade på i en rasande fart. När hennes pappa sms:ade att förlossningen gått bra och att alla tre mådde fint så rann tårarna helt hysteriskt, och mitt i den varmaste sommar träffade jag för första gången en liten liten 3 dagars gammal varelse som på momangen gav även mitt liv en ytterligare betydelse. Sen den dagen så har mitt liv förändrats på så många sätt. Nova är nästan alltid glad, hon vilar alltid tryggt i min famn och precis som det ofta värker i min kropp för att jag saknar mina syskon så värker det av saknad för Nova. Tror väl knappt det gått mer än 1 1&2 vecka utan att jag träffat henne, även under perioder när det känts svårt att finnas till för någon annan än mig själv har jag ansträngt mig till det yttersta och fått 100 gånger tillbaka av den där lilla knodden. Det är sjukt vad mycket kärlek och lugn en bebis kan ge utan att den själv vet om det ♥ När ångesten vart som värst har jag bara kunnat ligga bredvid henne, titta i hennes ögon och känna hur lugnet spridit sig inom mig, lite läskigt nästan, men coolt! Inte att missa är såklart att hennes mamma ansträngt sig helt på rätt sätt för att vi ska ses, för vår bådas skull. Nova är så cool, hon är stark och duktig fast hon bara är 5 månader. Det är ballt och extremt hedersamt att få vara en del av hennes liv, och att vara med i en så ständig utveckling. Och utvecklingen går fort! Hon är liksom som min fast hon inte är min, bara lite min oxå. En sak är i alla fall klar och det är att jag älskar henne som om hon vore just min. Tack Nova för att du finns i mitt liv. Moster Eve ska lära dig allt jag kan, speciellt om kärlek, omtanke och killar, gilla du tjejer så får du snacka med din andra moster. Jag älskar dig.

Fick så himla fin julklapp av Nova idag. Foton på oss ihop och på henne, mitt hjärta svämmar över ♥ ♥ ♥FullSizeRender kopia 4

One thought on “TACKSAMHET.

  1. Nu börjar jag gråta hjärtat! Tack för att du finns i mitt och Novas liv. Jag vet att du kommer vara en stor förebild för henne.

Kommentera

