LIVET.

Vissa dagar är så himla bra. Jag mår bra, känner mig stark och ja, som om jag är den jag glada, energifulla, lyckliga Evelina. Och så slutar den dagen, eller den stunden, och tas över av något helt annat.

Jag har nog gått och trott någon månad nu att den tunga perioden verkligen var på väg bort. Att jag, mitt riktiga jag, var på frammarsch och att slutet av 2014 var historia. Det är bra att hoppas, men det gör också besvikelsen lite större. Jag är absolut inte hel ännu, mina små ”dippar” är inte så små och det är inte bara en del av processen som jag så gärna vill ursäkta det med. Kanske mest frustrerande av allt är att jag inte vet vad det beror på och därför inte riktigt vet vad jag ska göra av det. Jag ska ha ett samtal med min chef i morgon så får vi se vad som händer efter det. Jag har ett nytt möte inbokat med läkare, dock om 3 veckor.

Så länge så fortsätter jag med följande självhjälp:

Låga krav, låga förrättningar på alla plan i livet. Planera lite.
Berömma mig själv och min prestationer, de är mycket lägre/mindre än vanligt och det är OK.
Träna ca 3 tillfällen i veckan, var av 2 pass oftast är yoga.
– Öva på att andas bra.
Gråta när jag behöver. Här får min kille ta det absolut mesta.
Sova minst 8 timmar/natt. Har dock svårt att sova så det går sådär.

Jag vet inte riktigt vad som är fel på mig. Men jag vet att det inte är normalt allt må såhär som jag allt för ofta mår, och jag tänker inte acceptera att ha det så, jag är så mycket mer och jag behöver hjälp Här är något helt annat, en gammal bild på mig och min bröder från Texas, USA, sommaren 2012. Felix är typ ett huvud längre nu, om inte mer. Mina små skruttar, jag älskar dem så!
IMG_0794

IMG_1176

One thought on “LIVET.

  1. Hej gulle ❤
    Va mysigt med kalas, tyvärr kunde vi ju inte komma men hör av mig om ett datum längre fram så vi kan ses ❤
    Ojoj Felix så liten han är på fotot, han måste ha växt minst 60 cm sen dess!
    Har ett roligt minne av din klänning denna dag… 😉
    Sköt om dig, pusspussar ❤

Kommentera

