7 DAGAR SEN SIST.

Förra veckan gick i en rasande snabb fart. Måndag, tisdag, onsdag flög förbi. Jag vet knappt vad jag gjorde de dagarna men jag mådde nog ganska okej. Torsdag gick åt pipan runt lunch och så var jag ledig fredag. Det var dö-mysigt på så många sätt tills ångesten tog över men sen lyckligtvis försvann. Stor frukost hemma hos mig med Alex, lilla Nova och Joline och sen in till stan och aw med mina kollegor hemma hos Elin. Jag kan pendla på en dag från toppen till botten och sen till toppen igen, det kanske är lite för vissa som pendlar 10 gånger på en dag, men jag kan lova att det för mig är jobbigt nog, svinjobbigt faktiskt. Så var min fredag, ett jäkla pendlande. Hade jag inte haft min kille, som utan att tveka skjutsade in mig till aw:n, så hade det inte gått. Ibland ger jag vika och kryper ner i soffan, under en filt, och grinar loss men i fredags vägrade jag ge upp det jag ville, och det var bra, för kvällen blev superlyckad och jag kände mig aldrig pressad. 

Men hurrni, det börjar bli ljust och det är en underdrift att ljuset är som medicin för kropp och själ!!! Diciplinen är som sämst när jag kommer hem sent på em efter jobbet men ger jag mig banne på det, sätter på mig träningskläder och gympadojor det första jag gör när jag kommer hem, så brukar det gå vägen. 45 minuter runt söder om söder, med en podd i lurarna och kvällen känns kanske 100% bättre än väntat. I morgon när jag kommer hem exakt lika trött som idag så ska jag påminna mig om den här sköna känslan. Jag har i hela mitt liv önskat att man kunde spara känslor på burk och detta vore ett ypperligt tillfälle för en sån funktion 🙂 Våren står runt hörnet, dags att ta oss ut mer och njuta av just det! Läkaren jag gick hos i November ordinerade 1h promenad om dagen när jag var sjukskriven och jag förstår verkligen varför…

FullSizeRender-54

Har en runda där jag går över Kärrtorp och den här utsikten. Att det fortfarande är ljust när klockan har passerat 17, ljuvligt!
FullSizeRender-56
FullSizeRender-55

Kommentera

