STATUS

Jag tycker det är så fruktansvärt jobbigt och störigt att jag är 27 år gammal och har seriösa problem med att andas ordentligt. Jag förstår ju att jag får det syret jag behöver, och att det bara sitter i huvudet men ändå får jag inte bort känslan av ett lock i halsen som täpper till. Jag får panik och försöker andas normalt men det går inte vilket resulterar i att jag kontrollerat hyperventilerar långsamt (hur nu det ens är möjligt) och blir yr. I flera veckor har jag gått runt så nu. Större delen av dagarna. Och jag.orkar.inte. Det är så slitsamt för kropp och själ. Så jag blir ledsen, och gråter ännu mera, mer än vad jag vanligtvis gör och då snackar vi mycket. Jag tycker så synd om min kille som varje dag får klappa och pussa och trösta mig. Långt där inne finns en oro att han inte ska orka, för tänk om jag alltid kommer vara sån här nu? Han fortsätter att påpeka att han visste kommer det och att det kommer gå över. Han är så fin. Jag är så tacksam att jag har honom. 

Jag vet att det är ångest. Och jag vet att paniken inte är farlig. Jag förstår att det är en konsekvens av ett osunt förhållningssätt till livet under en för lång tid. Jag är bara så trött på det här nu och jag vill.bli.normal.igen. Med andra ord, statusen är dålig. Svindålig för att vara extra ärlig.

2012-10-30_1351633212

One thought on “STATUS

Kommentera

